Oct 4, 2010

Sangat Best Teater Muzikal Tun Mahathir...!!!

Hari ahad yg cuti orang dok umah... Tapi aku tetap berjalan....
Berjalan bkn dok membuang mase, tapi cume utk mengisi kekosangan hari2 yg sedang/akan aku lalui... (leh ke cakap gini)...


Di Istana Budaya jam 3 petang teater bermula... Pelakon utama yang memegang watak Tun Mahathir - Masa kecil (Mohd Syafiq), Masa remaja (Zizan Nin), Dewasa (Esma Daniel)... Isteri beliau watak yg di pegang oleh Erra Fazira...


Cerita ini mengisahkan kehidupan Tun Dr. Mahathir dari beliau zaman kanak2 hinggalah beliau tamat memegang jawatan sebagai Perdana Menteri... Jatuh bangun beliau, semangat & ketabahan beliau sebagai anak melayu...


Dalam ini jugak ade diselitkan adengan menyanyi & menari... So mmg agak bestlah & x bosan... Pulak ade adengan yg lawak2 memang membuat org2 dalam tu berdekah2 ketawa... termasuk ah aku yg tersipu2 gelak (giler ke ko sufian)...


Tapi yg sgt aku tersentuh dan sebak sgt2 bile dorang lakonkan semula & ulang tayang clip video Tun Dr. Mahathir masa nak letak jawatan... Terpaksa aku tahan nangis... Ape pun sesiape yg tgk teater ni pasti kowang paham sbb ape & kenape beliau buat mcm tu...


Mase tgk ni btul2 buat aku tersedar bila die kata "Orang Melayu Hanya Menggunakan Beliau Sebagai Tongkat Utk Meneruskan Hidup"... Dari sini kite leh pikir dari berbagai2 aspek, Ya betul ape yg die cakap... Terus aku pikir & kene sematkan diri aku jgn asik nak mengharapkan sesuatu dari org... Kite kene berdiri diatas kaki sendiri...


Akhir skali penampilan istimewa oleh Misha Omar... Hai meremang bulu roma bile dgr die nyanyi live... Dah selesai sume aku saje dok2 tggu artis2 kuar nak bergambar2... Aleh2 dapat bergambar dgn Zizan, artis yg lain x dpt... Xpelah janji ade... Ape pun mmg the best... Aku bg 5 bintang... Sile tgk yer, teater ni dilanjutkan sampai 9/10/2010...













4 comments:

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis