Dec 30, 2010

Mai Penang...


Mownink korang... Sihat ke... X sihat? Sekarang ni banyak orang demam, musimlah kate kan... Rumah aku ni lepas sorang2 demam... Sape lagi kalau bukan aku yang pembawa virus die balek dr Penang itu hari... Yang demam bawaklah jumpe doktor jgn bagi melarat sudah...

Entry sebelom neh, aku ade cakap pasai mau g cuti ka Penang... Alhamdulillah dah selamat pegi dan pulang pun... So dah tibe mase untuk aku merepek dalam blog aku neh... Sila bukak mate luas2 yer bile baca... Huhuhu...

3hari 2Malam aku ngan bebudak opis ade kat sane... 1st day kat sane x de xtvt sgt... Sbb perjalanan yang agak jauh berbatu2, memasing kepenatan... Aku yang jd co-pilot pun kepenatan... Asik pejam celik x sampai2... Sampai hotel hambik ko pejamlah beramai2... Kite orang ddk di Seri Malaysia kat sane...

Bile malam barulah kite orang keluar merayap... Plan nak berjalan kat Padang Kota Lama, Aleh2 dah menyesat... Dok pusing2 dekat situ gak... Dekat pkl 11 baru jumpa Padang same Kota yang agak lama nak jumpe, itu pun baru terigt aku ade GPS kat hp (agak seng gak aku neh kekadang)... 

Ko bayangkan dah pukul 11 dahlah memasing x makan lagi, terus tukar plan menuju ke Persiaran Gurney... Dekat sini aku nak bagi tau popular dgn PASEMBUR same dengan CHAR KUEW TEOW... Pasembur die mmg sedap, korang leh pilih sendiri ape yang korang nak... Igt jgn ambk byk sgt, nant bile die potong2 lagi jadi byk... Aku kene time tu RM14, ermm mahal ke??? Ermm oklah janji sedap... Trademark org yang jual ni, die akan pasang lagu Hindustan, pastu sampai potong kuih & bubuh kuah die akan berjoget sambil mulut cakap "Ro..jak... Ro..jak..." (selamat aku x join joget, kang zapin lak kuar)... Char Kuew Teow die RM2.50... Pun sedap jugak, hai nikmat sungguh malam tu... E'eh tetibe satay pun ade... huhuhu...





Perut dah kenyang kite dok melepak kat tetepi jalan berhadapan dengan pantai... Ramai gak orang dok lepak... Dok main lampu2lah, macam2 lagilah untuk tarik budak2... Tapi kite orang bapak mak budak pun join main skali hahaha... Gambar bawah ni kononnyer nak guna teknik kat camera DSLR aku, tapi ilmu belom mantop so bolehlah utk beginner mcm aku neh...




4 comments:

  1. pernah pegi penang skali.. hahaha.. memang lawa... tumpang tido kat masjid usm je dulu.. merempat.. hahahaha sedih2...

    ReplyDelete
  2. zalizalu : huhuhu ok mmg agak sedey... asal smpi merempat huhuhu

    ReplyDelete
  3. bestnya p Penang..
    argghh c Sufi ni wat jelez kat aku jak huhu..
    dah lama x p penang.. sedapnya makanan2 kat atas tu... fevret tu

    ReplyDelete
  4. Awang : huhuhu mmg sgt best g penang... makan die sgt rindu pasembur same nasi kandar hehehe

    ReplyDelete

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis