Dec 7, 2010

Ngangkung OK Bukan Ngangkang...

Ini sume gara-gara citer baru kat panggung tulah.. Die sebuah cerita komedi seram... Haiissshhh sampai sekarang aku x leh nak lupe citer tu... Antara barisan pelakon yang ade Shaheizy Sam, Azad Jazmin, Angah Raja Lawak, Putri Mardina, Eira Syazira, Mazlan Pet-Pet, Azlee Jaafar, Hamdan Ramli & banyak lagilah...

Cerita ni mengisahkan 2 budak kampung yang suke main nombor ekor (Azad & Angah)... Masing hidup dengan gaji yang x seberapa... Yang membe lagi sorang pun leh terjebak lepas di hasut ngan kawan-kawan (Shaheizy)... So mcm biase dok jumpe bomoh sane sini nak dipuja supaya dapat no ong orang kate...

Yang x leh blah hantu tu leh plak buat lawak... Antara ayat aku x leh blah... Mase Angah Raja Lawak nak g kencing kat dalam hutan... Macam biase ah kan kite mintak izin "tok nek cucu tumpang kencing" hantu tu boleh jawab "bile mase plak aku kawen ngan atok kau"... hahahaha mau x lintang pukang lari bile hantu cakap gitu... lagi satu yang best mase tengah memuja mentera kat tepi perigi... Si Angah Raja Lawak dah cabut lari... Bomoh tu dah pengsan... Si Azad Jazmin dok sibuk baca mentera sambil tutup mata... Yang hantu leh suap biskut dalam mulut Azad... Mentera bertukar... "Langit bertemu bumi"... tetibe "biskut bertemu merry" hahaha pecah perut der...

Tapi setiap cerita ade msg die yang untuk disampaikan... So kene igt bagi melayu no ekor ni haram... Pulak bomoh ni pun khurafat e leh kite percaya sebab orang yang patut kite mntk tolong ade Allah S.W.T... Ape pun syabas kat Ismail Hashim & David Teo satu lagi filem yang berjaya menarik hati para penonton... X sabar nak tunggu citer lain lak.... Pada membe-membe yang belom tengok bawak-bawaklah g tengok yer....







No comments:

Post a Comment

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis