Dec 7, 2010

Snorkeling Di Teluk Nipah...

Wehhh excited aku neh... Jakun ni jakun hehehe yelah bawu 1st time nak snorkeling2 ni... Lokasi yang terbaek kat Pangkor ni dekat Teluk Nipah... Kat sini korang dinasihatkan jangan tanya 1 tempat je untuk ke Teluk tu... Sebab ade yang cekik darah harga die... Ade ke patut 1 brother ni aku tya sorang die charge RM80... Bapak mahal... aku sanggup berenang sendiri ah weh kalau macam tu...

Tanya punya tanya selamat ade 1 brother ni sangat baek & murah lak tu harga die RM15 sorang untuk naek boat pegi balek dgn sewa goggles skali... Ingat yer kawan2 ati2... Sbb die x jauh mane pun nak ke Teluk tu... 

Sampai sane apa lagi terpegun, terkesima kejap... Air laut die jernih membiru... Pantai lak bersih... Ermm mmg terbaek ah... Yang lain dah x sempat g terjun aku ni terhegeh2 baru nak salin baju... Hampeh korang... hehehe... Kat sini siap ade kedai buger... So sape lapo leh ah menjamu selera... Roti makanan ikan pun ade jual... Tapi aku ni bijak mcm kancil kat luar jeti dah beli siap2... hehehe...

Best weh rase tenang aje dok tgk kehidupan dalam laut ni... Bile bagi makan die dtg dekat rs macam die manja sangat ngan kiter... Paling banyak ikan belang-belang... x tau aku ape nama die... Aku Dory ah mcm kawan Nemo tu hehehe... TETIBE!!! Haaa ni yang aku x gemar ni penglihatan aku terpandang benda itam banyak mcm gamat... Terus meremang segala bulu... Timun laut ropenyer... Aduhhh selamat x terpijak kalau x x pasal aku keras jadi Si Tanggang....

Sempat gak dok tangkap ikan bawak atas pantai... Hehehehe bukan kejam saje nak tgk die macam mane huahuahua.... Sangat cantek warna die... Ape pun mmg puas ati snorkeling kat sini, walaupun pantai die x sejernih sangat mcm tempat lain... Tapi untuk permulaan ni Alhamdulillah sume berpuas ati...














2 comments:

  1. salam sufi, bile pegi pangkor nie? rase2 harga snorkeling die same tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyida : Saya pegi ni dah lama dalam 2010... sayer rslah harga lebih kurang je...

      Delete

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis