Feb 28, 2011

City Sight Seeing...

Sambungan dari entry bawah neh... Mase kat dalam Singapore ni mmg sangat mudah, kite orang x perlu sewa kereta... Cume naek tour bas aje... x salah 32$ kot entah x igt plak... Ade 3 bas dorang sediakan... Setiap perjalanan menghala jalan yang berlainan... Dengan berpandukan map kite orang hanya perlu menunggu bas... Setiap 15min bas yang lain akan sampai... Tapi igt kene sentiase pakai pelekat Hippo dorang baru bas tu akan berhenti... X perlu bimbang ngan kesesakan lalu lintas sebab kat sini kenderaan macam kereta x banyak... X salah dorang kate kos kereta agak mahal dan diwajibkan selepas beberapa tahun kene tukar kete baru... So sebab tulah kurang jam dorang hanya menggunakan transport awam... Sangat bijaks...

Selalu orang dok kate Singapore ni sangat bersih sampah xde pun... Memang betul bile aku tengok dengan mate kelape aku sendiri... Kat mane aje sentiase ade cleaner... 


Bas & boat sekali dalam package kite orang ambik...





Duck tours ni lain sikit dan harga die agak mahal dari yang kite orang ambik tu... Tapi senang busan2 jalan kat darat terus die masuk dalam air pulak...


Bangunan ni berbentuk jari kite... Tapi aku ambik pix x nampak lagi satu jari... tetibe gambar kudung caner?



Haaa nilah die gambar dinding dekat Marina Bay Sands tu... Amacam kagum x...


Mahkamah... Tapi mase lalu sini ramai pasangan pengantin dok ambik gambar... Yela sure cantek sbb bangunan die macam agak klasik...


Huhuhu stop sini dulu sambungan demi sambungan akan menyusur mcm gajah.... Stay tuned k...

No comments:

Post a Comment

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis