Feb 14, 2011

Panjat Bukit Broga...

Wassup wassup... Ape di atas kamu sume... Huhuhu mereng2 dipagi hari elok utk kesihatan diri sendiri (adek bwk 1 tahun jgn ikut)... Korang suke daki @ panjat bukit x...? Ni xtvt luar umah k bukan dalam umah tetttt... Bulan lepas aku ngan bebudak upis aku Ezwan, Oni & Salman dok panjat Bukit Broga kat Kajang... Org dok kabar2 kate best... Pastu membe2 pun ramai dah upload pix dalam FB... Mau try tgk betoi ka best... Jalan lagi kan aku neh, Ibu & Bape dah mula suruh slowkan xtvt luaran ni... Huhuhu Isyaallah akan dislowkan sikit2 huhuhu...

Dok kumpol kat upis pukul 4oo am... Semangat tu kite orang, mane x nyer nak mau nengok sunrise... Dalam perjalanan tu mulut aku neh banyak kali dok tersasul... Rase sbb mulut x cukup tido 8 jam kot... Rase nak sepak 80 kali hahaha... Mane x nyer nak cakap terus jadi "TULUS"... Tgh drive dlm gelap nmpk anjing pegi sebut "KANJING" (Pale igt kucing tp mate nmpk anjing, tu hasil bunyi kuar dr mulut)... Mau sampai keesok dok kene bahan kat upis...

Sampai dalam 530am... Org dah meramai mase tu... Ahhh panjat tatap kene panjat... Dengan berbekalkan lampu hp dak Ezwan kite orang sampai gak ke puncak dalam pukul 615am... X salah die ade 4@3 dataran utk berehat...  Kite orang naek yg tinggi skali... dalam 2.7km perjalanan rasenyer, ketinggian lak 400m... Mau x hongeh memanjat... 

Sampai puncak orang mmg ramai giler pulak dengan cuti Thaipusam... Orang sibuk kat Bt Caves kite orang ramai2 sibuk kat sini... Ade yang siap bawak baby tau sampai atas ni... Aku tabik ah dorang neh... Kalau korang meneruskan perjalanan lagi sampai ke atas lagi korang akan menuju ke Gunung Tok Wan... Ape pun Alhamdulillah kite orang slamat panjat & turun... Bukan ape pade hari same gak gempar masuk berita ade pelajar perempuan UiTM kene himpap batu... Hati2 yer korang jgn suke suki sgt...  Jgn ikut mcm kami yg hanya memakai selipar huahuahua otai tu... Nampaknya persoalan dah terjawab... Memang sangat indah kat atas neh... Tgk aje pix kite orang... Layannnzzzz...



:: Budak2 kot ::



:: Ezwan tgh betapa ::


:: Sunrise segan2 plak nak kuar ::















Dah kat bawah terjumpe plak ngan pelakon "Gambit Saifullah"... huhuhu... Ambiklah pix dr jarak jauh... Hbs penat mendaki dah berpoloh2 kite orang menuju ke Sungai Tekala... X bape best sebap x dalam air die... 




P/s : Wan thanks ah sbb tolong2 ambkkan pix sket mase kat atas Broga tu... Ko kene beli DSLR doh sbb ko power... Jom join... 


No comments:

Post a Comment

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis