Feb 8, 2011

Universal Studio Singapore (Part1)...

Broom Broom...!!! Haaa enjin keto dah mula start neh... Hehehe... Nampak gayanyer cerita aku kat USS pun mau mula... Sila pakai seat belt yer anak2... Hahaha... Kalau korang nak tau pegi ke USS ni kite orang naek bas dari Tune Hotel... Tiket USS pun sudah di booked sebulan awal... Ramai kengkawan yang dok tanya macam mane aku dapat pegi... Sbb ramai kate bile pegi tiket dah habis... Senarnya korang kenelah book online awal2... Kos die 72SGD lepas di convert bersamaan dengan RM172... So sumenyer boleh dikatakan booked melalui laman web Tune Hotel...

Nak story siket... Walaupun tiket bas dah di booked awal... Sampai kat Tune Hotel kite orang igt sumenyer dah beres... Tapiii...!!! Bas kene pilih time die, mase sampai kat Tune Hotel... Agak kuciwa ati neh... Sebab banyak orang dah ambik pukul 700am... Yang tinggal hanya 2 seat pukul 700am & 2 seat pukul 1000am... Nak uat g mane terpaksa gerak pecah2... 

So aku ngan membe aku Mat gerak dulu pukul 700am... Sedap dibuai mimpi, tapi air liur basi x dak eh... Just dibuai2 je... 600am jam loceng dah mendayu-dayu kejutkan kite orang... Bangunlah siap dengan cara sopan santun sambil sengih2 depan cermin... Tap tup pukul 700am... Kononnyer nak lah g bekpes Tune Hotel dah sediakan kat cafe dorang... Tetibe PINNNNNNNN PONNNNNNN PUNNNNN!!!!!! Bas sudah marah... Aik bas kite bukan 730am ke tya membe... Tengok tiket Astaga 700am der... Zazzzzz zorror melompat2 naek lif... 

Pergghhh selamat x ketinggalan... Tapi xdelah sempat nak bekpes... Selamat malam tu dah beli awal2 roti same air... Untuk bekalan... Dok sembang punya sembang ngam membe aku sambil kunyah roti macam kunya sireh... Tetibe pale otak ni gatai nak cek WALLET... Lagi skali *^^$#!@#%$^&**(.... WALLET aku tinggal kat bilek...!!!!! Aduhhhh nape byk dugaan neh... Dahlah nak sampai kat imegresen dah... Hati dap dup dap dup rase mcm aku seorang pelarian kan... Pegawai tu tya, aku cakap ah tggl... Selamat die lepaskan...

Rupenyer sume ni ade hikmah die... Kan membe aku lagi 2 orang bas pukul 10am... So dapat ah mntk tolong dorang ambikkan dalam bilek... Terpaksa ah mntk kat kaunter kunci... Leceh gak IC dorang photostat... Yelah takut menipu ke kan... Ape pun TQ sesangat kat membe aku... Korang mmg Hero aku ah... Kalau x mampus aku mau belanja macam mane kat sini nanti... Setiap minit dok call dorang igtkan supaya wallet aku bawak... Huhuhu...

Sampai kat USS dalam pukul 800am... Masih belom dibuka... So ambiklah gambar kat belah luar USS dulu... Posing sane Posing sini... Kecek sane Kecek sini... Tetibe perut beralunkan rentak aselehe leha leha lapo... Kan lom bekpes, so kite orang pg ah ke Toast Box untuk bekpes... Ambik Peanut Thick Toast, Telur separuh masak...














Cerita maseh lom habis disini... Sambung kat entry lain plak nanti... Tunggu....

No comments:

Post a Comment

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis