Feb 8, 2011

Universal Studio Singapore (Part2)...

Huhuhu macam mane ngan entry aku yang Part 1 menarik x...? Kalau menarik silelah sambung lagi membaca yer... X habis air liuq tu kalau baca pun (janji baca dalam ati hahaha)... Kalau x menarik tu x leh ah aku tulun... Cume leh cakap ade cek kesah hehehe... opssss... USS ni bukak dalam pukul 930am... Orang sangatlah ramai mase tu, sume dok terpacak kat pintu masuk awal2 lagi... Dah macam masuk larian marathon plak aku rase... 

Bile pintu dibuka Ya Allah Tuhan saje yang tau perasaan aku mase tu... Excited die macam orang menang 1 juta... Rase nak guling-guling je dalam tu... 1st skali masuk kite kene g ke "Guest Services" untuk ambik kupon 5SGD bagi makanan & 5SGD lagi bagi barang2... Agak bagus save sikit mase nak membeli... Aku agak terkesima bile tengok bangunan yang dibuat dalam tu mmg sangatlah real... Lenggang lenggang perut sambil jalan tetibe nampak "Woodpecker" yang gurl pya... Alo alo alo comeynyer die... Rase nak terkam je... Kalau korang nak tau maskot2 dalam USS ni sumenyer orang betul tau... Bukan Patung so bile ambik gambar tu macam2 aksi leh posing hehehe... Tgk jelah Woodprcker ni betapa gediknyer die baring atas aku... Xpe aku rela, lama2 pun x pe hahahaha....

Jalan lagi nampak plak "Frankenstein"... Seram gak tengok dah ah tinggi muke selebet lak... Jangan marah eh Frankenstein... Kat situ kalau buley sume benda nak ambik gambar... Asal nampak benda je tetibe badan ni terlentok2 nak posing... Yelah kan korang pun tau aku neh mmg suke bergambar... Kalau sekarang masih guna filem macam dulu2 mau bankrap aku... Tapi sekarang teknologi dah canggih jgn anda sia-sia kan okey...  Oh ya pasal nak bergambar ngan maskot jangan risau die x kan berebut... Sbb die beratur dan cepat aje Q korang tu sampai nant...

Macam korang tau USS ni name pun studio kan... So die adelah tunjuk macam mane pembikinan muvee walhal cume berlaku dalam studio saje... Aku terjah ke "Light Camera Action"... Die tunjuk macam mane sound effect, penggambaran tu jadi mcm real... Dalam ni die tunjukkan macam mane ribut taufan berlaku... Tingkap terangkat, Terbakar, Air laut bergelora & last2 Kapal besar masuk dalam studio tu... Aku nak cakap pun susah korang kene g baru tau, mmg sumpah gempak... Tapi adelah aku curi2 ambk pix dalam tu sikit.... Opssss....!!! Tapi ni aku try cari youtube ade plak so layanzzz...

Mase dok menunggu nak masuk dalam studio ni aku terperasan aweks sangat cun weh... Cair aku nengok... X tau ah dari Indonesia ataupun Philippines... Cer korang tgk cun x... Huhuhu... Habis kuar dari tu kite orang jalan depan siket ade "Street Boys"... Dok uat tarian Hip Hop... Sangat best tengok tergoyang bahu same lutut aku tengok... Bile tang die dtg jemput menari same mampus aku cabut dok tengok awan tetibe hahahaha.... (e'ehhh cantiklah awan tu, nape die biru eh lalalala)...















Demikianlah Part 2... Ade lagi entah berape part part siku lipat lah agaknyer hehehe...

No comments:

Post a Comment

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis