Mar 5, 2011

Manusia Tak Lepas Dari Kesalahan...

Waktu dah nak kene tdo senarnya... Tapi mcm malas lak nak tdo awal... Bukak lappy layan FB jap pastu baru tdo... Ermmm korang dah penah dengar lagu Randy Pangalila - Lewat Semesta... Cer korang dengar macam layan gak lagu die... Ni gara-gara membe ah tagged kat aku... Dah sampai dok ulang je dgr...

Berbalik ngan tajuk entry aku ni... Korang setuju tak? Bagi aku semestinyalah setuju sebab aku pun manusia hehehe... Macam aku slalu je uat salah... Leh nak dikatekan hari-hari... Tapi setiap kesalahan yang kite dah buat tu kalau dapat kite ulang masa rasa nak perbetulkan je bagi semuanya jadi sempurna... Tapi apekan daya Allah jadikan semua tu bersebab... Die nak kite supaya belajar dari kesalahan supaya kite tak ulangi ape yang dah kite buat... Kita sebagai manusia biase perlu redha & perbaiki apr yg patut...

Kalau dari bab kawan-kawan plak... Aku pasti die pun ade jugak buat salah ngan kite... Korang pun penah alamikan... Mungkin bile kite dapat tahu @ memang dah tahu awal sure-sure kite pya marah akan menggelodak... Dari situ bende yang kecik akan jadi lebih besar... Yelah ape orang kate api kalau bertemu api mau tak marak api die... Nak panggil bomba pun mau makan mase nak padam api die... Tapi aku ni jenis relax lantak ah kalau orang nak buat aku... Yang aku pegang setiap yang kite buat baek Allah pasti akan balas baek... Tapi sebaliknya sendiri mau igtlah kan... 

Tapi serelax-relax aku pun ade tahap die... Penah ah dulu aku x penah kacau orang tu tetibe die salah time... Mau x menyinga aku tetibe haaa sendiri cari pasal sendiri mendapatlah... Yelah aku tak suke kacau hidup orangkan so orang pun jangan lah kacau hidup aku... Tapi sekeras-keras batu ati aku ni die cepat lembut balek... Aku sentiasa akan memaafkan orang, sebab orang kate musuh jangan dicari... Cume bende yang dah terjadi tu agak susah sikit utk aku melupekan... Die akan tetap terpahat dalam ingatan sampai bile-bile... Huhuhu tulah kisah meraban aku dikala malam.... Okeylah kawan-kawan aku mau tdo esok Sabtu aku kene keje lagi... Tinggal 2 bulan je lagi byk bende nak kene settle... huhuhu nitez....

No comments:

Post a Comment

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis