Mar 7, 2011

Muvee Tanpa Henti...

Kegilaan aku terhadap citer-citer di Panggung agak menggiler... Dalam minggu lepas berderet 3 hari aku g nonton muvee... 1st tengok citer 127 Hours... Esok plak tengok The Mechanic... Lepas tu The Adjustment Bureau... Dalam 3 citer yang aku dah tonton ni yang paling best 127 Hours... Yang lagi 2 tu oklah so so lah orang kate (sambil goyangkan tangan mesraaaaa).... Citer 127 Hours ni mengisahkan seseorang yang suke travel sane sini... Sebelom tu ini sume adalah kisah benar yang difilemkan... Aku memang suke giler cara mamat neh... Dengan ala2 sempoi... Bawak basikal... Camera... Video Cam... Mp3... Back Pack... Buat aku betul2 rase excited nak g panjat gunung ke... masuk hutan...

Cerita ni semuanya bermula bile die mau pegi memanjat gunung/gurun... Die pegi kesini pun x bagi tau Family & memember... Mungkin die xde pikir pasal risiko... Tapi benda nak jadi dalam perjalanan tu die kene 1 kemalangan... Batu besar dah himpap tangan die... Tangan dah tersepit ape nak buat pun x boleh... Nak call telipon xde line... Dengan harapan mengikis batu die boleh mengalihkan tangan yang kene himpap... Tapi x menjadi... 

Berbekalkan sikit makanan & air hanya ade 1 botol bile dah habis die terpaksa minum air kencing die sendiri... Berpanas & kesejukan die kene menghadap tiap2 hari... Banyak gak ah dugaan die kene mase tu... Yang bestnyer die ni ape setiap benda yang berlaku pasti die akan ambik gambar & rakam video... Dalam kebuntuan x orang yang datang tolong die membuat keputusan memotong tangan die yang kene himpap tu... Aku x tau ah ape rase die tapi yang pasti mesti sakit... Tapi kalau aku kat tmpt die pun sure ah aku potong... Kalau tak mati dan berkubur jelah kat situ... So die menjalani kehidupan macam biase tapi dengan tangan yang cacat...

Moral citer ni... Kalau nak pegi kemane2 kenelah bagi tau sesiape & jangan pegi mane2 sorang diri... Malang x berbau bebs... 



2 comments:

  1. kakya dah nonton ini cerita.
    ishh kalau kakya la, takde kerja nak pi tempat cenggitu sensorang haihh..

    part minum air kencing mmg sadissss...
    awak mampuuu???

    ReplyDelete
  2. kak ya : hahahaha kak ya saye kalau g berjalan kat klcc sorg boley... tapi kalau masuk utan ke jgn harap ah... sggp berkurung kat umah ajerk...

    minum air kencing sendiri aduhhhh idak ler teman sanggup kak ya... haissshhh... x sangguppppp

    ReplyDelete

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis