Mar 22, 2011

Tea Talk - Photographer...

Secara jujurnya aku ni minat pasal2 gambar. X kirelah aku yang tukang ambik gambar @ aku yang jadi model die... Dua2 aku balon (tamak kan)... Tapi sekadar hobi utk memenuhkan mase2 terlapang aku tu. So 1 day aku dapat email kat opis dorg ade uat tea talk pasal photography. Disbbkan aku lambt pikir seat pun udah full. Hati hampa lara bercampur musnah x dpt pegi huahuahua. Tp ade membe baek ati die x dpt pg so replacekan ngan aku. Yahhooo thx ah Basri ko mmg baek...



Mase dalam program tu trainner dok mengajar teknik2 pegang cam yg betul, titik fokus & macam2 lagilah... So die byk gak share gambar2 menarik yg die & membe die pegi melancong... Bali, china n byk lagi. Mmg seyes aku tgk gambar die pergghhh sume haibat2 meletops. Arhhh rs sikit jeles nape org leh uat aku x leh kan. Insyaallah 1day aku pun boleh...

Pastu die ade bagi 1 task utk ambk gambar sorg model name die Nicole... Die pun slh sorg staff jgk. So lepas ambk shoot yg terbaek boleh anta ke email die. Gambar yg terbaek akan mendapat senaskah buku photography kot... So antara gmbr yg aku ambk ade kat bawah ni... Macam mane korang rase buley menang x...




:: Siap sediakan Dominos's Pizza lak tu ::



Ni feed back dari trainner : 

"Good compositions for a "beginner".  The side-angle shot with the dreamy look of Nicole is good. 
I believe you're not using flash and that can be bad especially for portraiture as high ISO will degrade the skin tone and adding patches of chromatic noise which is a little visible in the pic. 
Thanks for your submission and it'll be in the running for the prize"


Happy sajerk dengar dari comment yg beliau kasi... X menang xpe janji mencuba betul x huhuhu...

2 comments:

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis