May 25, 2012

Elephant Trekking Di Krabi Island... Naek Gajah... Naek Gajah...

Bertalu-talu aku update citer pasal aku kat Krabi lom habis lagi... Aku harap korang tak bosanlah eh... Aku tak ingat same ade dah inform korang belom... Okey setiap package xtvt yang korang ambik dari "Buri Tara Resort" ni dorang akan jemput korang dari Resort tau... So korang tak payah dok risau...

Ok kite teruskan cerita aku dengan xtvt seterusnya selepas "Tiger Cave"... Yang ni pun salah satu xtvt yang paling excited mase aku ade kat Krabi selain "Phi Phi Island" iaitu "Elephant Tracking"... Fuuulamakkk perst time tu teman naek gajah, sebelom ni kuda penahlah... Menjakun lagi skali aku ngan kengkawan yang lain... Mula-mula memang sangat cuak, sebab die dahlah besar pastu tinggi plak... Tapi bile lame-lame okey dah... Gajah-gajah ni dikawal oleh sesorang dengan menggunakan bahasa isyarat bunyi mulut... Seyes memang pandai giler gajah tu ikut arahan, suruh jalan, berhenti & macam-macamlah... 

Gajah yang kite orang naek ni name die "Gold" tak salah... Sebab bile aku tanya tuan die, die siap tunjuk jam aku sebab aku pakai jam warna emas mase tu... Agaknyalah kot aku teka-teka je... Gambar-gambar kite orang ni haaaaa pemandu gajah tulah yang ambikkan... Agak mahir jugaklah die ambik, macam-macam posing ade... Siap suruh kite orang duduk atas gajak plak tu, orang dah suruh takkan tak nakkan... 

Yang specialnya gajah yang aku & Ameen naek tu satu je yang die bawak masuk dalam air macam lombong, yang Aizal same Danial punya tak pulak... Huhuhuhu betapa specialnyer kite orang neh... Mula-mula cuak gak sebab takut gajah tu berguling plak dalam air tu, mau matik kelemasan kite orang neh... Lepas gajah tu naek dari lombong tuan gajah tu siap gelak tengok gajah yang kite orang naek tu... Nak tau nape haaaa tengok gambar bawah nanti okey... 

Lepas habis berpusing-pusing dalam hutan, barulah kite orang hulurkan duit seikhlas ati pade tuan gajah yang dah susah payah ambikkan gambar kite orang... Banyak senarnya gambar, aku cume masukkan mane yang best je... Habis tu kite orang disajikan dengan "Nenas" & kemudian bergerak ketempat lain untuk lunch... Yang best lunch ade "Tomyam Gong", mabeleeellleeesss ok... 



:: Sebelom naek masing-masing kene bubuh name dulu ::



:: Aku naek same Ameen ::


:: Aizal naek same Danial ::


:: Tengok betapa excitednyer kite orang ::







:: Gajah aku lepas kuar lombong... Bende lain pun die keluarkan... Yang pasti tuan punya gajah tak menggunakan isyarat mulut untuk die keluarkan... wakakakaka ::


:: Nenas yang sangat manis ::


:: Tengok lunch kite orang... Bestkan ::

** Hari tu kat uptown ade jual binatang macam kucing, arnab & macam-macamlah... tetibe terpikir kalau ade jual gajah nak gak beli... Leh kawan ngan kucing aku "Mimi"... huhuhuhu...

5 comments:

  1. Replies
    1. Eyfa : sy yg 1st time naek mmg sgt best rse die

      Delete
  2. npk gjh cm kcik...x ek..mmg gjh dh dewase r ek..is it ne byr len or tmsk pakej..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok ni termasuk package yg kite orang ambk... sangat best naek gajah ni hehhee

      Delete
  3. ni termasuk dlm pacakge yg mana ye? boleh tak share pasal package2 yg korg amek tu? sbb bulan 6 nanti ktorg nak ke Krabi jugak. stay dekat hotel yg korg stay jugak, Buri Tara resort. kalau rajin, boleh emel kat dauzshanley@gmail.com
    terima kasih.

    ReplyDelete

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis