May 24, 2012

Snorkeling Di Pileh Bay & Makan Di Phi Phi Don...

Saat yang ditunggu kite orang nampaknya dah tiba, mase untuk menyamar jadi dugung yang terdampar di lautan biru (snorkeling)... "Phi Phi Island" ni senarnya terbahagi kepada dua, satu "Pileh Bay" lagi satu "Phi Phi Don"... Tempat kite orang untuk snorkeling di Pileh Bay, kite orang diberi mase dalam 40 minit untuk berenang, korang jangan risau goggle sume diberi... Mula-mula takut gak manelah tau kan tetibe jerung nak makan dugung tengah berenang ke... Tapi selamat tak ade ape-ape huhuhu... Yang best kite orang siap rakam video mase berenang, ni semua angkara "Ameen" dok bawak gajet yang canggih-canggih... So mane video yang dah ditapis je aku sharekan ngan korang okey huhuhu... Ikan die tak ubah macam aku pegi Pangkor dulu... Aku harapkan ade yang lain sikit, tapi takpelah janji sangat best... Dalam lautan ni ade banyak landak laut, so korang kenelah berhati-hati bagi sape yang gatai nak pegi dasarkan... 

Mase habis 40 minit kite orang mula berangkat ke Phi Phi Don untuk makan tengah hari... Bab makan tengah hari setiap package yang korang ambik memang dah termasuk skali... Hai tak ke save, pagi pun free sebab breakfast kat resort... So hanya keluarkan duit untuk makan malam aje huhuhuhu... Tapi ape yang aku perhatikan dimerata tempat makan yang dorang sediakan sure ade "Nenas" & "Tomyam"... Aduh dah ah fav aku tu nenas, pulak sangat-sangat manis... Korang tengok entry aku seterusnya sume ade nenas... Habis makan kite orang dibawak ketempat lain untuk sambung lagi snorkeling... Ape pun secara jujurnya memang sangat puas ati dapat snorkeling kat sini, pulak ngan membe-membe yang macam-macam lawak dorang buat, terutamanya Danial banyak sangat aksi... Semua dah direkod dalam video hehehe...








Korang enjoylah video kite orang mase snorkeling bawah ni okey :







:: Nampaknya habis cerita pasal lautan krabi yang cantik & indah ni... Lepas ni citer lain plak... Korang tengok tu aku same Ameen dah penat buat aksi kuak lentang, rama-rama, dugung sume keluar... Pastu senyap tdo kepentan ::

2 comments:

Lagi-Lagi Cerita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis